کابل های شیلددار چیست؟

کابل های شیلددار چیست؟

کابل های شیلددار چیست؟

با توجه به اینکه در انواع محیط های اداری و صنعتی مختلف، در سراسر جهان، انتقال اطلاعات و داده ها، بدون هیچگونه نویز، حائز اهمیت می باشد، از کابل های شیلددار که از پوشش های داخلی، جهت محافظ برخوردار می باشند استفاده می شود.

کابل های شیلددار، امکان وارد شدن صدمه و آسیب، به داده های جاری در خود و همچنین، ایجاد تداخل امواج مغناطیسی را نداده و همچنین، داده‌ های انتقالی، با استفاده از لایه محافظ در نظر گرفته شده در اینگونه از کابل ها، از هر گونه تداخلات الکتریکی و همینطور، مکانیکی مورد محافظت قرار می گیرند.

در واقع، بهره گیری از این نوع کابل ها، سبب این می شود که از ورود نویز های الکترونیکی به مدار انتقالات داداه ها و همچنین، امکان به وجود آمدن خطا و تغییر شکل، زمان انتقال سیگنال های الکترونیکی، پیشگیری شود و انتخاب یک کابل شیلددار مناسب، کمک خواهد کرد که سیگنال های الکترونیکی، در صنایع مختلف، به صورت دقیق و با ایمنی بالا، منتقل شوند.

همچنین، یکی از مهم ترین مشخصه اینگونه از کابل ها، وزن کم آن ها، می باشد زیرا، مواد تشکیل دهنده آن ها، بسیار سبک بوده و از فلزات رسانا، همچون، مس، آلومینیوم و غیره، می باشند و کاربرد این کابل های مقاوم نیز، در صنایع مختلف، بسیار است که در ادامه، در خصوص کاربرد کابل های شیلددار، توضیحات لازم آورده شده است.

امکان اتصال اجزای بسیاری از دستگاه‌ ها، در خطوط تولید

استفاده از کابل های شیلددار، به‌ منظور اتصال به برق اصلی

مورد استفاده برای تجهیزات حمل نقل مکانیکی

جهت نصب در کانال‌ ها و همچنین، سینی‌ ها

برای ماشین‌ افزار ها

مناسب برای داخل ساختمان‌ هایی با درجه دمای ۵- تا ۴۰+ درجه سانتی ‌گراد

بسیار پر کاربرد، در صنایع برق، به عنوان کابل های فشار قوی و همینطور، کابل های فشار ضعیف

کابل های شیلددار، نسبت به کابل های فاقد شیلد، دارای مزایای ویژه ای نیز، می باشند که در ادامه، در رابطه با مزایای این کابل های دارای شیلد با دیگر کابل های موجود که بدون شیلد می باشند به صورت مختصر، توضیحاتی آورده شده است.

کابل های شیلددار، از طول عمر بالایی، برخوردار می باشند.

مقاوم بودن کابل های شیلددار، در مناطقی با شرایط آب و هوایی مختلف نیز، از مهم ترین ویژگی های اینگونه کابل ها، است.

زمان وجود رطوبت و همچنین، مواد های روغنی، امکان انتقال ولتاژ، از کابل های شیلددار، وجود نخواهد داشت.

از دیگر، ویژگی های بارز کابل های شیلددار نیز، می توان به انتقال صحیح داده ها، اشاره نمود.

لازم به ذکر است با بهره گیری از بهترین فناوری های روز دنیا، بسیاری از تولید کنندگان داخلی نیز، توانسته اند به تولید انبوهی از کابل های شیلد دار، در انواع مختلف، دست یابند. در این خصوص، در ادامه، انواع کابل های شیلددار، معرفی شده اند.

کابل های شیلددار قدرت

این نوع از کابل های شیلددار، عموما، در نیروگاه های بسیار بزرگ، مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع اینگونه کابل ها، از قدرت بالایی برخوردار بوده و ماندگاری و توانایی آن ها، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از این رو، می توان از آن ها، برای کانل ها، زیر خاک ها و غیره، با توجه به پایداری که دارند استفاده نمود.

کابل های شیلددار فرمان وکنترل

این نوع از کابل های شیلددار، در دسته کابل های فشار ضعیف قرار می گیرند و از ایجاد نویز و همچنین، جذب میدان های مغناطیسی مخرب، جلوگیری خواهند نمود.

کابل های شیلددار افشان

این نوع از کابل های شیلددار، جهت محافظت از تابلو های فرمان، مورد استفاده قرار می گیرند. کابل های شیلددار افشان، به عملکرد تابلو های فرمان نیز، کمک می کنند.

کابل های شیلددار مفتولی

این نوع از کابل های شیلددار، از درجه مقامت پایینی برخوردار بوده اما، با این اساس، فشار های قوی مغناطیسی را با شیلد خود، تحمل می کنند و جهت جلوگیری از نوسانات جریان، هدر رفتن انرژی در مدارات و غیره، مورد استفاده قرار می گیرند.

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *